четвртак, 1. јануар 2015.

Novogodišnje veče

Želim svima sreće i zdravlja u ovoj godini koja je, eto, došla. Od pre par godina počela sam da iskreno da verujem da pored toga što lepota dolazi iznutra, i sreća dolazi iznutra.
Moj muž je neko vreme živeo u Švajcarskoj, i sve su mi nade bile uprte ka iseljenju tamo i nekom boljem životu u stabilnijoj zemlji. On se, ipak, vratio i ne može niko zamisliti taj osećaj, sem ako ga i sam nije imao. Ali, od tugovanja nije bilo vajde, pa se usredsredih na život ovde trudeći se da razmišljam pozitivno. I dobro mi je išlo. Ponekad, doduše, nervirala sam se zbog cele situacije ovde koja nikako da se popravi.
Onda naleteh na jednu knjigu, I tada shvatih da ne treba tugovati za onim čega nema, već uživati u onome što imamo. I ja se stvarno ponašam u skladu sa tim.
Pošto je ovo ipak blog o hrani, neću više da zamaram moje ( još uvek malobrojne ) čitaoce ovim mojim mislima. A sve je počelo čestitkom za Novu godinu. Samo da zaključim: Želim svima zdravlje, i pogled na život iz vedrog ugla.

Danas sam odlučila da vam ponudim dva jela ( ili tri?). Prvo je vekna od mesa koju sam pravila ne mnogo često, a onda me je sin podsetio da i to mogu da uvrstim u naš jelovnik.
Pošto su praznici u toku, ovo može lepo da izgleda na prazničnoj trpezi.


Za  ovakvu veknu potrebno je:
 1 list lisnatog testa ( gotovog )
500 gr mešanog mlevenof mesa
1 glavica crnog luka
1 čen belog luka
3 kašike prezli
2 tvrdo kuvana jajeta
6 listova slanine
1 jaje
so, biber, origano, začini po ukusu
1 jaje za premazivanje

Crni luk propržim dok ne postane staklast, ohladi se pa se doda u mešavinu testa i svih sastojaka.





Razviti lisnato testo pa premazati belancetom da bi se meso zalepilo



Sada poređati slaninicu i jaja




Uviti pažljivo u rolat i premazati žumancetom.



Peći na 190 stepeni na najnižoj pregradi nekih 40 do 50 minuta.




Ja sam uz ovu veknu ispekla krompir koji prethodno malo skuvam pa prebacim u tepsiju i začinim kajenskim biberom, solju i tucanom slatkom paprikom. Volim ga na masti više nego na ulju.


Нема коментара:

Постави коментар