четвртак, 8. јануар 2015.

Švajcarska pita sa jabukama

Moj muž je nekoliko godina živeo u Švajcarskoj. Tamo je nekoliko puta bio u gostima u jednoj švajcarskoj porodici i imao prilike da proba nešto od njihove kuhinje. Otuda stalno jedemo Raclette, a i moj kolač sa šargarepom sam prvi put probala kada su Danijela i Lisa bile kod nas u gostima.

Jednog dana mi je muž, krećući na posao, rekao da bi me ponovo oženio kada bi mu napravila pitu sa jabukama kakvu je jeo kod Lise. Inače, za neupućene, moj muž meni je zapravo bivši muž. Mi živimo sada nevenčano. Elem, kaže on meni kako bi to trebalo da izgleda i ode na posao, a ja se bacim na traženje recepta. Nije meni do ponovnog venčanja već mi je to onako, izazov.

I nađem je, i napravim, a kad je on došao sa posla, nije mogao da veruje! Kaže da je original kao Lisina!

Pravila sam je za Novu godinu, pa rekoh, hajde da podelim recept sa mojim potencijalnim čitaocima.


Da bi napravili ovu pitu potrebno vam je

za testo

1 1/2 šolje brašna
prstohvat soli
3/4 šolje hladnog putera
1/2 šolje šećera u prahu
kora od 1 limuna
1 jaje

za fil 

3 veće jabuke
100 gr mlevenih badema
rendana kora od limuna
3 kašike šećera u prahu
kašičica cimeta
1 kašika rendanog putera

i za preliv 

1 šolja slatke pavlake
1 kašika gustina
2 jajeta
1 žumance
4 kašike šećera

1. u jednu činiju stavite brašno, šećer, so i koru od limuna pa rukama utrljati puter dok se ne sjedini skroz sa brašnom



To treba da izgleda ovako.



Zatim se u to doda jaje i dobije se testo koje uvijete u providnu foliju i stavite u frižider na nekih sat do dva da se hladi.



razvijete testo



stavite ga u okruglu tepsiju i na dno pospete bademe


pomešate šećer, cimet i koru od limuna


narežete jabuke na tanke listiće


uvaljate ih u šećer sa cimetom


i ređate u krug preko badema


To sada zapečete nekih 15 minuta na 180 stepeni.

Smućkati pavlaku, jaja, šećer i gustin pa preliti preko pite, a zatim vratiti da se zapeče još nekih pola sata.


Vodite računa da ne presladite. Ako su jabuke slatke, možete ih poprskati i limunovim sokom ili smanjiti količinu šećera.

Još jedared  gotova pita


Нема коментара:

Постави коментар